תרגול צ'י קונג "חוכמת הריפוי" (Zhineng Qigong ) רמה ראשונה


מאת: חיים שוורצמן

כולנו מכירים את החוויה של מרחבים פתוחים כשאנו נמצאים בחוף הים אובטבע פתוח וחשים שהלב נפתח ומתרחב והתודעה שלנו חשה מצב של חופש ו"איןגבולות"  התחושה מתאפשרת בזכות  אותה תודעה המתרחבת .  באמצעות התרגול  LQUPCD   אנו יוצרים חיבור לתחושת המרחב וחיבור עם אנרגיית היקום Hunyuan Qi המקורי הטהור , תרגול LQUPCD נקרא גם "אינטגרציהחיצונית" עם אותו הצ'י הטהור. במהלך התרגול אנו מדגישים את תנועת התודעהוחיבור עם אחד החוקים האוניברסליים של פתיחה Kai ואיסוף פנימה He ובעקבותיו להגיע למצב התמרה ושינוי ה Qi  הפנימי. 

המשפט "לאן שהתודעה (מיינד Yishi) ילך ה - Qi  בעקבותיו " מתאר את אחד עקרונות החשוביםוהבסיסים בצ'י קונג , תחושת רוגע והרפיית התודעה יחד עם התרחבות , יוצרים תחושההרפיה עם מלאות בחיוניות, שזו תחושה שונה מהרפיה שמוכרת כשמוט  או כ- " נמרח על הכורסה"  אחד מתוך שמונת המשפטים שתיאר ד"ר פאנגמינג מצב זה הוא  " Xing song Yi Chong" בתרגום : "הגוף רפוי והתודעה מתרחבת" מצב הגוף, תודעה וה Qi קשורים זה בזה ולא ניתן להפרידם אבל כל זהמתאפשר אם התודעה תהיה שרויה במצב של תחושת  "ריק ולא ריק"  ( Kong Kong Dang Dang ,Huang Huang Hu Hu ) מצב זה מאוד מיוחד שבו מתרגלים צ'י קונג.




מאמרים ומחקרים ברפואה סינית, טאי צ'י וצ'י קונג בהיבטים מקצועיים על התחומים השונים.
הטאי צ'י צ'ואן היא אומנות לחימה שמשתמשת בכוח ו"אנרגיה פנימית רכה" למטרות איזון וחיזוק גוף- נפש.
רפואה סינית רואה את האדם כמערכת אנרגטית, אשר מדגישה את הגישה ההוליסטית ומטרתה העיקרית לעודד את יכולת הריפוי הטבעית של הגוף עצמו.
צ'י קונג היא אומנות תנועה המטפחת ומסדירה את זרימת אנרגיית החיים, כדי לשפר את מצב הבריאותי, לסייע בהרגעת הנפש ותחושת חיוניות.